Les emocions

divendres, 5 d’octubre del 2012

Pissarra Digital Interactiva (PDI)


Aquí us deixem una breu presentació de la innovació tecnològica que s'està promovent a les aules: La pissarra digital interactiva.

És un recurs molt útil i funcional ja que, a part de ser tàctil, presenta una varietat infinita d'aplicacions i possibilitats per treballar d'una forma didacta i participativa en qualsevol eix temàtic.

Per altra banda creiem, que la pissara digital facilita una nova manera de relació entre el professorat i els alumnes, ja que l'avenç tecnològic comporta l'ús de noves formes de comunicació i aprenentatge, com ara: el correu electrònic, el moodle i alguns suports a l'hora de fer treballs (power point, youtube, excel i ara la pissarra digital). 

De totes maneres, ens hauríem de plantejar fins a quin punt les noves tecnologies avancen tan depressa que substitueixen les relacions humanes, provocant així, que es perdin valors i actituds a l'hora de comunicar-se entre iguals.

En definitva, si aprenem a utilitzar les noves tecnologies amb coherència i de manera profitosa sense deixar de banda les habilitats socials, pot ser un recurs molt eficaç.

EDUQUEM amb les TIC!

4 comentaris:

  1. Pero creeis que facilita nuevas formas de realcionarse en el aula? Es decir, ¿qué cambia cuando usamos la pissarra digital?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Facilita formas nuevas de relacionarse en el aula que permiten una interacción diferente a la tradicional, una comunicación más ràpida y eficaz entre profesores y alumnos, ya que la pizarra interactiva es un recurso visual atractivo.

      Cuando usamos la pizarra digital, aumenta la motivación de los alumnos, su estimulación al usarla y la combinación de sus posibilidades, con las nuevas formas de responder a los estímulos pueden cambiar radicalmente la forma en que las personas aprenden.

      Elimina
  2. El problema de la pissarra digital a l'aula és que no s'ha implementat de manera adequada, especialment pel que fa a tres coses: manca de formació del professorat, preparació de les infraestructures del centre i que les editorials no disposen de materials didàctics de qualitat.

    Puc assegurar, com a professional de l'educació (i com a mare d'una alumna de tercer d'ESO que l'utilitza des de primer d'ESO a classe i han acabat per deixar-ho), que de moment ha estat un fracàs. És una llàstima perquè té una gran potencialitat i pot ser especialment atractiva metodològiament per l'alumnat. Però de moment només han experimentat amb les nostres filles i fills un mètode que els ha fet perdre moltes hores de classe i ha posat en evidència la barrera digital existent entre les joves generacions i els/les docents de certa edat, que no han volgut pujar al carro de les TIC.

    ResponElimina
  3. moltes gràcies per la teva valoració i col·laboració amb el blog. Ens sembla molt interessant la teva aportació sobre la pissarra digital. Gràcies!

    ResponElimina